Saya bukan Magneto. Alaaa...

Sometimes when driving I like to imagine myself as Magneto. I imagine myself crushing your vehicle (and thus your ego) and throw your insignificant existence off the highway into a kelapa sawit plantation somewhere.

A friendly reminder.

Kalau kereta kau Proton Waja, kaler putih-putih silver tu, sedar-sedar la diri sikit. Orang tak nampak kereta kau dalam hujan. Lagi-lagi hujan lebat. Yang kau segan sangat nak bukak lampu tu kenapa? Dapat lesen dekat mana ni? Aku belajar dekat Kuala Kubu je, kau tak pernah sampai pun kan? Hulu-hulu pun Abang Samy tu ajar jugak hujan-hujan bukak lampu.

Kau patut bersyukur aku bukan Magneto. Nyawa kau, isteri dan anak-anak masih di dalam jasad.

Oh, by the way.. kau. Yang bawak kereta tak reti-reti nak signal tu. Sakit jari? Berat ye nak tarik benda signal tu? Ke kau tak faham konsep signal? Cukup-cukup la tu. Aku benci sangat dengan kau. Aku doa sangat-sangat keluarga kita tak akan berselisih.

Okay la, bye. Happy motoring.

About this entry